ما شواهد کافی و با کیفیت خوبی را برای قضاوت در مورد اینکه تجویز ویتامین D یک درمان موثر یا بی‌خطر برای بزرگسالان مبتلا به COVID-19 هست یا خیر، پیدا نکردیم.انجام تحقیقات بیش‌تر در مورد این موضوع مورد نیاز است. تحقیقات آینده باید بر مطالعاتی با طراحی خوب و با روش‌های انجام قوی متمرکز شود.

ادامه مطلب: نقش ویتامین دی در کرونا

بیش از 40 درصد از کودکانی که به کودکستان می روند پوسیدگی دندان دارند. پوسیدگی دندان نسبت به بیماری های دیگر مثل آسم در بچه های امروز 5 برابر و نسبت به زکام بهاره 7 برابر شایع تر است. بنابراین سعی کنید تا بهترین کار را برای فرزندان خود انجام دهید. اولین گام در راه مبارزه با پوسیدگی دندان تمرین کردن و آموزش دادن عادتهای خوب مسواک زدن است

 

ادامه مطلب: مسواک زدن در کودکان

کم‌خونی فقر آهن به دلیل کمبود آهن در خوراک یا جذب نشدن آهن توسط بدن اتفاق می افتد. علی‌رغم شیوع این بیماری، بیشتر افرادی که از فقر آهن یا کم‌خونی خفیف رنج می‌برند، تا‌ زمانی‌ که بیماری‌شان شدت نیافته، معمولاً متوجه علائم آن نمی‌شوند.

 

ادامه مطلب: آنمی فقر آهن

آزمایش آهن، مقدار آهن را در خون اندازه می گیرد تا مشخص شود که چه مقداری از این ماده ی معدنی در بدن وجود دارد. آهن یک ماده معدنی مورد نیاز برای هموگلوبین است (هموگلوبین پروتیینی است که اکسیژن را در گلبول های قرمز خون حمل می کند.) همچنین آهن برای تولید انرژی، ماهیچه های آماده و عملکرد اندام ها مورد نیاز است.

 

ادامه مطلب: آزمایش خون - فقر آهن

کبد ما انسان‌ها از سلول‌های سالم تشکیل شده است، ولی گاهی به دلایل مختلفی زخم‌ها جای بافت سالم را می‌گیرند. به تدریج زخم گسترش پیدا کرده و در این صورت می‌گوییم که فرد دچار سیروز کبدی شده است. در واقع بافت سالم دچار تخریب شدید شده و بافتِ زخم جای آن را می‌گیرد.

ادامه مطلب: سیروز کبدی

صفحه1 از75